Soros hakkında haber yapan gazeteciler işten atıldı

Soros hakkında haber yapan gazeteciler işten atıldı

Küba’da, ABD Devleti tarafından finanse edilen ve İspanyolca yayın yapan Marti Radyo ve Televizyon şirketinin en az sekiz çalışanı hazırladıkları ve yayınladıkları haberde George Soros hakkında kullandıkları ifade nedeniyle işten kovuldu.

Şalom gazetesinin haberine göre, Küba’da yayın yapan Amerikan televizyon şirketinde çalışan gazeteciler, Yahudi asıllı Amerikalı spekülatör George Soros için “2008 finans krizinin mimarı milyoner Yahudi” sıfatını kullandıkları için işlerinden kovuldu.

Misyonu, Washington’un yıllarca düşmanı olmuş Küba’da, kamuoyunda Amerikan imajını düzeltmek olan radyo-televizyon kuruluşu, Küba’da yayın yapmasına rağmen ABD medya denetimi altında. Soros hakkında yapılan haberde Yahudiler hakkında yazılmış birçok komplo teorisine de göndermeler olduğu belirtildi.

Söz konusu haber önce Küba Radyo-TV Kurumu tarafından soruşturuldu. Ardından olayın ABD kuruluşu US Agency for Global Media’ya (USAGM) rapor edildiği gelen haberler arasında.

USAGM Direktörü John Lansing basına yaptığı açıklamada, baştan aşağı antisemit söylem taşıyan haberin asla yayınlanmamış olması gerektiğini savundu.

Paylaş :

Yorum Ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir *

İptal